دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو

دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو

 شرکت ایپکو در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو که با رویکرد کاهش مصرف سوخت و توسعه قوای محرکه دونیرو و برقی سازی آغاز شده است، خانواده محصول توسعه یافته EFP و خانواده موتور سه استوانه با نام IK3 را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است.
قوای محرکه EFP نسل جدید قوای محرکه ملی EF7 است که با رویکرد کاهش مصرف سوخت، افزایش عملکرد و کاهش میزان آلایندگی طراحی و توسعه یافته است و خانواده موتور سه استوانه شامل موتور تنفس طبیعی 1300 سی سی، موتور پرخوران تزریق درگاهی 1300 سی سی، موتور پرخوران تزریق مستقیم 1300 سی سی و موتور دوگانه سوز 1300 سی سی می باشد.
شرکت ایپکو همچنین با توجه به رسالت وجودی و نقشه راه قوای محرکه مصوب ایران خودرو، توسعه خودروهای دو نیرو(HYBRID) با هدف کاهش مصرف سوخت و افزایش عملکرد قوای محرکه در دستور کار دارد. در این راستا پروژه تارا دو نیرو با سامانه سری – موازی و بر اساس جعبه دنده DHT با هدف کاهش مصرف سوخت 35 درصدی آغاز شده و فعالیتهای آن در قالب اندازه یابی مهندسی قطعات، طراحی موتور احتراق داخلی اتکینسون، طراحی سامانه‌های دو نیرو، انطباق قوای محرکه و نگاشت در حال انجام می‌باشد. با توسعه قوای محرکه دو نیرو، قابلیت تطابق این سامانه با دیگر محصولات ایران خودرو نیز ایجاد می شود. این طرح گامی بلند در راستای برقی سازی قوای محرکه و رسیدن به اهداف سبد سوخت محصولات ایران خودرو می باشد.
دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو
همچنین در زمینه طرح توسعه سامانه مدیریت هوشمند موتور (ECU) که زیرمجموعه طرح توسعه پلتفرم برق و الکترونیک ایران خودرو است اقدام به داخلی سازی قطعات و بومی سازی دانش توسعه نرم افزار نموده است. بر این اساس، گروه صنعتی ایران خودرو دارای یک نرم افزار بومی با مالکیت خود است که متناسب با نیازمندی‌های موتورهای در حال توسعه، این نرم افزار قابل تغییر خواهد بود.

ایپکونمایشگاه

دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *