+XU

موتور تازه نفس +XU بر روی خودروی پارس

مهندس کاظمی مدیر پروژه موتور ارتقاء یافته +XU اهداف این پروژه را عمل به مسئولیت اجتماعی، ارتقای سطح آلایندگی به اروپا ۵، کاهش حداکثری مصرف سوخت، افزایش سطح کیفی در راستای مشتری مداری و نیز افزایش ۱۰ درصدی توان و گشتاور عنوان نمودند.

ایشان بیان داشتند: به همت مهندسین متعهد و همکاری شرکت ایپکو و ایران خودرو تعداد 6 دستگاه  خودروی پژوپارس با موتور +XU به صورت تولید Offline در خط سواری‌سازی ایران خودرو آماده گردید. لازم به ذکر است مراحل صنعتی سازی و پیش تولید موتور در خط موتورسازی ایران خودرو در حال انجام است و تا اکنون تعداد 25 دستگاه موتور +XU با موفقیت تولید شدند.

مراحل آزمون‌های عملکردی و نگاشت موتورهای تولید شده در آزمایشگاه موتور شرکت ایپکو در حال انجام است. همچنین آزمونهای مصرف سوخت و آلایندگی بر روی خودروهای پژو پارس با موتور +XU در آزمایشگاه خودروی ایپکو انجام خواهد گردید.

مهندس کاظمی بیان نمودند: این موتور که بر مبنای توانمندی قطعه سازان داخلی طراحی و تولید گردیده ضمن دستیابی به اهداف عملکردی، کاهش 2 لیتری مصرف سوخت با توجه به نسل قبلی را حاصل نموده و این عدد به 7.5 لیتر در 100 کیلومتر رسیده است. در معیار آلایندگی نیز به سطح اروپا 5 (EU) یورو 5 ارتقا یافته است.

ایپکوایران خودروخودروموتور

+XUEuro 5آزمایشگاه خودروی ایپکوخودروهای پژو پارس با موتور +XUیورو 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *