از بومی سازی قطعات اصلی تا قدرت نمایی موتور ملی پرخوران ارتقاء یافته بر روی خودرو

+ٍّEF

آقای مهندس نجات مدیر پروژه های +EF7NA و +EF7TC عنوان نمودند:

از بومی سازی قطعات اصلی تا قدرت نمایی موتور ملی پرخوران ارتقاء یافته بر روی خودرو

مهندس محمد نجات را به سخت کوشی و پیگیری مؤثر در پروژه‌ها و طرح‌ها می‌شناسم. در اندک فرصتی که دست داد، به دنبال خبرهای خوش از پروژه‌های جاری شرکت به سراغ ایشان رفتم. بعد از گفتگویی مختصر آخرین وضعیت پروژه های توسعه و ارتقاء خانواده خانواده موتور ملی را از ایشان جویا شدم.

مهندس نجات: کارهایی که اخیراً انجام دادیم این بود که مرحله آزمون‌های نگاشت موتوری +EF7NA و +EF7TC و صحه‌گذاری در سطح خودرو را آغاز نمودیم. البته در فاز موتوری در حال انجام آزمون‌های عملکردی قطعات هستیم. به موازات این فعالیتها، موتورها در خط موتورسازی به صورت Offline در حال تولید است. همچنین اولین خودروهای تولیدی در خط سواری سازی ایران خودرو تولید شده و برای نگاشت خودرویی به ایپکو ارسال شدند.

+EF

ان شاء الله قرار است تا آخر امسال موتور +EF7NA را به خط تولید برسانیم. در سال آینده هم موتور +EF7TC رو به فاز تولید انبوه می‌رسانیم. به امید خدا و با همت همکاران در نیمه آذر ماه تولید بر خط (Online) موتور +EF7NA را در خط موتورسازی خواهیم داشت. در آزمون‌های موتوری به اهداف عملکردی و آلایندگی دست پیدا کرده‌ایم، یعنی به 0.8 لیتر کاهش مصرف سوخت در ۱۰۰ کیلومتر. همچنین به سطح آلایندگی اروپا ۵ (با قابلیت ارتقاء به سطح آلایندگی اروپا ۶) نیز دست پیدا کردیم. در موتور +EF7NA  حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش توان و گشتاور حاصل گردیده است. فرایند توسعه و تولید تمام قطعات اصلی این موتورها را با سازندگان داخلی انجام دادیم و قطعات این موتورها کاملاً بومی و ساخت سازنده‌های داخلی است. توان و گشتاور موتور +EF7TC از تمام موتورهای ایران‌خودرو بالاتر است و در مقایسه با موتور EP6 پژو فرانسه از نظر توان و گشتاور در سطح بالاتری قرار دارد با این وجود تمام قطعات اصلی این موتور داخلی سازی و بومی شده است.

ایپکوخودروموتور

+EF7NA+EF7TCموتور ملی پرخورانموتور ملی پرخوران ارتقاء یافته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *