مراسم بیست و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت ایپکو برگزار شد


مراسم بیست و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت ایپکو برگزار شد

مهندس رجبعلی: فرهنگ ایپکو، ممارست و عدم سکون نقاط قوت ایپکو

16 دی ماه 76 بود که نقطه آغاز مجموعه ای شد که امروز به نام اختصاری ایپکو و با عنوان شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو شناخته می شود. برخی می گویند «25 سالگی آغاز بزرگسالی است». 25 سال از این تاریخ می گذرد و در طلیعه آغاز سالی دیگر، پرسنل و مدیران شرکت ایپکو دور هم جمع شدند و به پاسداشت دستاوردهای گذشته، به بیان خاطره و گفت و شنود، نشستند.

در این مراسم ضمن اعلام جوایز مسابقات ورزشی و خانوادگی، تنی چند از همکاران خاطرات شادی را به اشتراک گذاشتند. آقای مهندس رجبعلی مدیر عامل محترم ایپکو نیز ضمن ایراد سخنانی، چند خاطره از دوستان تعریف نمودند.

Ipco-25th-3.jpg
Ipco-25th.jpg

آقای مهندس رجبعلی در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اعضای هیئت مؤسس شرکت ایپکو فرمودند: در ابتدا لازم دیدم یاد کنیم از کسانی که زحمت کشیدن و این مجموعه را ایجاد کردند. برخی از ایشان الان در قید حیات نیستند. آقای دکتر علی روحانی یکی از بزرگان و اعضای آن تیم هیئت موسس بود که به تازگی از بین ما رفتند ان شاءالله روح همگی شاد باشد. بزرگانی دیگری نیز بودند که زحمت کشیدند، امیدوارم در هر کجا هستند سلامت باشند.

ایشان در ادامه گفتند: در جلسه این هفته هیئت مدیره ایران خودرو آقای مهندس پورمجیب نکته‌ای را گفتند که وقتی ایپکو تشکیل شد، تقریباً در مجموعه ایران خودرو معدود افرادی بودند که می خواستند یک ساختار این چنینی ایجاد شود، ولی این ممارست و ادامه دادن و تلاش همه همکاران و مدیران به عنوان یک تیم و یک خانواده، باعث شد که در حال حاضر ایران خودرو یکی از نقاط قوتش در صنعت خودرو در مقابل رقیبان شرکت ایپکو است. هرچند که ما اعتقاد داریم مجموعه سایپا و دیگر خودروسازان داخلی جز رقبای ما نیستند و در حیطه مسئولیت خودمان می‌دانیم و هیچ‌وقت با این دید با آنها برخورد نکرده‌ایم.

وی با اشاره به روند جذب همکاران در ایپکو، افزودند: از همان ابتدا که بنده خاطرم هست اکثر ما دانشجو بودیم. رئیس رده‌بالای بنده، همکلاسی و سال بالایی من بود و یا همکاری که با بنده کار می کرد، سال پایینی بود. جذب نیرو در ایپکو به این صورت است که دانشجویان اکثراً پایان نامه‌های تعریف شده در ایپکو را انتخاب می‌کنند، بعد از مدتی که با ایشان تطابق پیدا کردیم، فرآیند ادامه همکاری صورت می‌گیرد.

Ipco-25th

ایشان فرهنگ ایپکو را نقطه قوت آن دانستند و خاطر نشان کردند: فرهنگی که درون ایپکو وجود دارد، به نظر بنده نقطه قوت ایپکو است، اینکه ما صبر نمی‌کنیم که کسی تکلیفی را تعیین کند، تا کاری انجام دهیم. فکر می‌کنیم و آنچه که تکلیف‌مان است را انجام می‌دهیم. در این مسیر این نکته درست است که قائل به جایگاه و رتبه سازمانی نیستیم، خیلی نگاه سلسله‌مراتبی نداریم اما فعالیت‌ها سازماندهی نشده و بی قید و بند نیست. یعنی هر کسی هر جایی می‌بیند کاری به زمین مانده، کمک می‌کند و به خاطر همین روحیه از همه دوستان تشکر و قدردانی می‌کنم.

ایشان افزودند: بارها گفتم و امروز هم تکرار می‌کنم خانواده ایپکو را در این فضا، این دیوارها، قرارداد شرکتی و غیره نمی‌بینم. خیلی از دوستان هستند که دیگر در مجموعه ما نیستند. ولی هر زمانی که لازم باشد، کافیست به ایشان اطلاع بدهیم، به کمک ما می‌آیند.

ایپکو به نظر من تجلی این شعر سعدی است:

به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل

اگر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم

«هیبرید در آغاز راه»

یعنی اینکه فقط نشستیم و بگوییم که حالا هیچ اتفاقی نیفتاده، اینطور نیست. در راهی که شاید انتهایش برای ما مشخص نیست با حول و قوه الهی شروع می‌کنیم به حرکت کردن و این عدم سکون را ایجاد می‌کنیم که اکثراً نتیجه بخش بوده و در همین هفته گذشته توانستیم تأییدیه خودروی خفیف دورگه را بالاخره از ایران خودرو بگیریم. تلاشی که از سال‌های ۸۵ و ۸۶ آغاز شده، امروز تأییدیه آغاز آن را گرفتیم. هر چند در این مسیر در ابتدای راه قرار داریم.

در پایان ضمن آرزوی سلامتی و پیروزی برای همه همکاران اظهار امیدواری کردند: همه دوستان سالهای سال کنار همین خانواده و خانواده خودتان دوران سلامت را داشته باشید.

۲۵ سال از آغاز این حرکت گذشت. امیدوارم روزی جشن گذشت یک قرن و یکصد سالگی ایپکو را بگیریم. به احتمال زیاد آن روز ما نیستیم و امیدوارم در آن روز یادی به خیر و نیکی از ما و همه دوستان داشته باشند.

در پایان مراسم تصویری از این مراسم در محوطه شرکت ثبت گردید.

Ipco-25th

ایپکو

25 سالکرد تاسیس ایپکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *