محصول مشترک وزارت دفاع و ایران خودرو رونمایی شد


با حضور وزرای صمت و دفاع و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو

محصول مشترک وزارت دفاع و ایران خودرو رونمایی شد

در راستای تحقق شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری در همکاری با صنایع دانش‌بنیان، سامانه کنترل هوشمند موتور با حضور وزرای دفاع و صمت و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو رونمایی شد.

سامانه مدیریت هوشمند موتور محصول مشترک وزارت دفاع و گروه صنعتی ایران خودرو با حضور امیر سرتیپ محمد رضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، دکتر فاطمی امین وزیر صمت، سردار فرحی جانشین وزیر دفاع و معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نمایشگاه قابلیت‌های وزارت دفاع در اقتصاد و تولید رونمایی شد.

بر پایه این گزارش، سامانه مدیریت هوشمند موتور (ECU) با همکاری شرکت تحقیق طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) و صنایع قطعات الکترونیک ایران (صقا) وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است. شرکت تحقیق طراحی و تولید موتور ایران خودرو با همکاری شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران وابسته به وزارت دفاع اقدام به طراحی و ساخت سامانه مدیریت هوشمند موتور (ECU)پیشرفته با قابلیت دسترسی به سطح استاندارد روز اقدام و با دریافت تاییدیه از شرکت ایران خودرو تولید انبوه این محصول را آغاز کرده است.

قابلیت کنترل موتور‌های افشانه ای چهار و سه استوانه بنزینی، قابلیت کنترل دریچه گاز برقی، قابلیت ارتقا به کنترل کننده موتور‌های دوگانه سوز، استفاده از میکروکنترلر پیشرفته، دارای استاندارد آلایندگی روز، قابلیت پشتیبانی از دو حسگر اکسیژن مجزا، قابلیت پشتیبانی از سامانه ضد سرقت مدل و … از مشخصات این محصول پیشرفته است.

این محصول قابلیت استفاده بر روی تمامی محصولات جاری ایران خودرو را دارا است و در نسخه ای که در حال توسعه می باشد، موتورهای به‌روز محصولات ایران خودرو شامل موتورهای خانواده EF plus و خانواده موتور کم مصرف سه استوانه را نیز پوشش خواهد داد.

Ikco-Army-ECU

لازم به ذکر است شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران از زیر مجموعه‌های وزارت دفاع با طراحی و تولید زیر مجموعه‌های الکترونیک و ایمنی خودرو از جمله مجموعه کیسه هوا، کنترل کننده ایربگ، اینفلیتور، ایموبلایزر، انواع حسگرها و‌ ECU با حجم قرارداد بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان با شرکت های خودرو سازی، جزو شرکت های برتر قطعه ساز در کشور است.

ایپکوایران خودرودانش بنیانرونمایی

امیر سرتیپ محمد رضا قرايی آشتیانیدکتر فاطمی امینسامانه کنترل هوشمند موتورصنایع قطعات الکترونیک ایرانوزارت دفاع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *