دستيابی ايران‌خودرو به دانش طراحي پلتفرم ECU

ECU

با تکیه بر دانش متخصصان داخلی محقق می‌شود؛

دستیابی ایران‌خودرو به دانش طراحی پلتفرم ECU

آقای مهندس پریور مدیر طرح داخلی‌سازی ECU و EMS گفت: در راستای توسعه و ارتقای محصولات ایران‌خودرو، طرح توسعه ECU و داخلی‌سازی قطعات مجموعه مدیریت هوشمند موتور (EMS) به عنوان زیرمجموعه طرح کلان توسعه برق و الکترونیک محصولات ایران‌خودرو، در شرکت ایپکو کلید خورد.

ایکوپرس – امیرحسین پریور با بیان این‌که +EF7NA اولین موتوری خواهد بود که به ECU داخلی مجهز می‌شود، اظهار کرد: عمده‌ترین هدف این طرح، دستیابی گروه صنعتی ایران خودرو به مجموعه‌ای از سخت افزار و نرم افزار ECU است که بتواند نیازمندی مشتریان را برآورده کرده و مالکیت معنوی آن نیز متعلق به ایران خودرو باشد.

وی افزود: با تحقق این طرح، امکان ایجاد تغییرات مورد نیاز در نرم افزار و سخت افزار بر اساس نیازمندی‌‌های محصولات جدید فراهم می‌شود. از سوی دیگر، یکسان‌سازی و داخلی‌سازی قطعات و مجموعه‌ها در محصولات مختلف سبب کاهش هزینه تولید و مانع خروج ارز از کشور خواهد شد.

ECU

پریور هدف از انجام این طرح را دستیابی به دانش طراحی پلتفرم ECU در حوزه سخت‌افزار، نرم‌افزار پایه و نرم‌افزار کاربردی دانست تا گروه صنعتی ایران‌خودرو بتواند در محصولات و قوای محرکه مختلف از آن استفاده کند؛ با انجام این طرح، شرکت ایپکو در کنار توسعه، مسوولیت تامین قطعات مجموعه مدیریت هوشمند موتور را نیز بر عهده خواهد داشت.

وی افزود: شرکت جتکو، به عنوان همکار این طرح در توسعه بخش سخت افزار و نرم افزار پایه و شرکت الکتریک خودرو شرق، به عنوان تولیدکننده قطعه ECU در این طرح مشارکت خواهند داشت.

به گفته وی، در حال حاضر طراحی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پلتفرم ECU به نحوی انجام می‌شود که نیازمندی‌های موتورهای موجود در نقشه راه قوای محرکه ایران‌خودرو برآورده شود.

وی تصریح کرد: در این طرح علاوه بر داخلی سازی ECU، یکسان‌سازی و داخلی‌سازی قطعات سامانه هوشمند موتور نیز در حال انجام است. برای این منظور قراردادهایی با شرکت‌های دانش بنیان بسته شده و نمونه‌های آزمایشی قطعات در مسیر صحه‌گذاری قرار دارد.

ایپکوایران خودرو

+EF7NAECUEMSطراحي پلتفرم ECUمدیریت هوشمند موتور (EMS)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *