بهبود مستمر کیفیت در شرایط تحریمی

بهبود مستمر کیفیت در شرایط تحریمی؛ همکاری آزمایشگاه موتور با ساپکو و قطعه سازان

به همت و تلاش مدیران و همکاران پرتلاش گذشته و حال مدیریت صحه گذاری، امروزه آزمایشگاههای موتور ایپکو یک پای ثابت هر تغییر، بهبود و داخلی سازی قطعات موتور ایران خودرو است. این ماحصل همت تلاشگران دیروز و امروز این واحد می باشد. در ادامه به مواردی از فعالیتهای آزمایشگاه موتور ایپکو در این زمینه اشاره می گردد.

صحه گذاری سامانه جدید مدیریت موتور EF7NA بنزینی جهت نگاشت موتوری و دستیابی به استاندارد اروپا ۵ در آزمایشگاه موتور ایپکو در حال تکمیل است. یکی از آزمون‌های خاص آن، آزمون صحه گذاری افشانه سوخت (Injector) که یک آزمون با شرایط مرزی خاص از جهت تغییرات دمای هوای ورودی و دمای سوخت می باشد. جهت انجام این آزمون اقدامات اولیه و آماده سازی های لازم صورت گرفته و آزمون در حال انجام است. لازم به ذکر است که غالب آزمون های دوام موتوری پشت سر گذاشته شده، از جمله آزمون دوام ۴۰۰ ساعت، دوام ۵۰۰ ساعت و دوام ارتعاشی (رزونانس) و آزمون ۵۰۰ ساعت دوم  نیز در حال اجرا است.

بهبود مستمر کیفیت در شرایط تحریمی

در زمینه همکاری با ساپکو و صحه گذاری قطعات و یا سازندگان جدید، می توان به مثال های زیر اشاره کرد:

تأمین آب بند بستار برای موتور EF7TC به صورت دغدغه برای ساپکو مطرح بود و همکاران واحد آزمایشگاه در کنار سایر همکاران از جمله مهندسی محصول، تا حصول نتیجه به صورت شبانه روزی آزمونها را انجام دادند. در برخی موارد به صورت ۲۴ ساعته همکاران حضور داشتند تا آزمونها تکمیل گردند. طی این فرآیند، آزمون ۱۷۲ ساعت ضربه عمیق حرارتی و آزمون ۴۰۰ ساعت تغییرات حرارتی چندین مرتبه انجام گردید.

همچنین شرکت ساپکو در پی تغییر و یافتن تأمین کننده های جدید شمع برای موتورهای ایران‌خودرو است. همکاری آزمایشگاه موتور با ساپکو در این زمینه نیز با ارایه خدمات منحصر به فرد از جمله آزمون های راه اندازی سرد، آزمون دمای شمع و اندازه گیری ولتاژ شمع در حال انجام است. این نمونه فعالیت‌ها در راستای همکاری و کمک به ساپکو و سازندگان صورت گرفته است.

آدیت موتورهای خط تولید نیز برای محصولات جاری ایران خودرو کمافی السابق در حال انجام می باشد و در راستای ارتقا کیفیت، آزمون های اصطکاکی و بررسی ارتعاشات و صدا نیز به آزمون ها اضافه خواهند شد.

آزمایشگاه موتورایپکوموتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *