برنامه ایران خودرو برای تولید انبوه نسل جدید موتور EF7


مدیرعامل شرکت ایپکو خبر داد

برنامه ایران خودرو برای تولید انبوه نسل جدید موتور EF7

مدیرعامل شرکت تحقیقات، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو (ایپکو) ضمن تشریح سه گام توسعه‌ای در مسیر پوست‌اندازی موتور محصولات ایران‌خودرو، از آغاز تولید انبوه نسل نوین موتور EF7 تا پایان سال خبر داد.

New EF7

ایکوپرس- مهدی رجبعلی با بیان این‌که در نقشه راه مصوبه هیات مدیره ایران خودرو سه گام توسعه‌ای در مسیر پوست‌اندازی موتور محصولات این خودروساز تعریف شده، گفت: یکی از گام‌ها توسعه‌ای کاهش و به صفر رساندن شمارگان تولید موتورهای پرمصرف  و افزایش شمارگان تولید موتورهای کم‌مصرف است.

وی افزایش دوبرابری ظرفیت موتور EF7 را رویکرد مبتنی بر تحقق این هدف دانست و گفت: در چند ماهه اخیر به ظرفیت تولید دوبرابر این محصول دست یافتیم.

رجبعلی دومین گام توسعه‌ای در حوزه موتور محصولات ایران‌خودرو را ارتقای موتورهای فعلی دانست و گفت: در حال حاضر نسل جدید موتور TU و XU7 در مدار تولید قرار گرفته و تا پایان سال نیز نسل جدید EF7 به خط تولید خواهد رسید.

وی مصرف سوخت، آلایندگی و ارتقای کیفیت را سه شاخص و دلیل اصلی ارتقا و بهبود موتورها دانست و طراحی و توسعه موتور سه استوانه  را از اقدامات و طرح های راهبردی و مهم ایران‌خودرو و سومین گام توسعه‌ای برشمرد و گفت: محصولات دونیرو (هیبریدی) و همچنین برقی سازی این موتورها نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل ایپکو تصریح کرد: ظرف سه سال آینده، نسل قوای محرکه ایران‌خودرو در سه گام پوست‌اندازی خواهد کرد و کاملا جدید و به‌روز خواهد شد.

وی درباره تغییرات ایجاد شده در موتورها گفت: از منظر فنی راندمان موتورها باید افزایش یابد و این راندمان شامل ارتقای احتراق و بهبود اصطکاک موتور است که از فناوری ‌های جدید از جمله دو CVVT  و توربو با کنترل کننده برقی استفاده شده که راندمان بالاتر و احساس لذت رانندگی بیش‌تری را برای راننده ایجاد خواهد کرد.

ایپکوموتور

ef7TUXU7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *