بازدید سر زده مدیر عامل ایران خودرو از شرکت ایپکو

دکتر مقیمی

بازدید سر زده مدیر عامل ایران خودرو از شرکت ایپکو

صبح روز جمعه 19 دیماه 99 مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از روند آماده سازی موتور نمونه سه استوانه در شرکت ایپکو بازدید نمودند.

ایشان با حضور در کارگاه همبندی موتور شرکت ایپکو ضمن بازدید موتور سه استوانه در حال تکمیل، از تلاشهای شبانه روزی همکاران در این طرح قدردانی نمودند. مدیر عامل ایپکو جناب آقای مهندس رجبعلی و مدیر طرح موتور سه استوانه جناب آقای مهندس شرقی توضیحاتی در خصوص موتور و روند تأمین قطعات ارائه نمودند و همکاران حاضر نیز پس از معرفی شمه ای از فعالیتهایشان را در این طرح عنوان کردند.

دکتر مقیمی در این بازدید گفتند: در ذهن مردم باید جا بیفتد که اگر امروز خودرویی ارزان خریداری شود بایستی هزینه  نگاهداشت، میزان ایمنی خودرو و طول مصرف نیز مد نظر قرار گیرد. ایشان افزودند بایستی یک گروه فنی که ذوق رسانه‌ای نیز داشته باشند، تشکیل شود تا ضمن شناسایی مخاطبان و تقسیم بندی آنها، برای کارشناسان خبره، مخاطبان دارای دانش و جامعه نخبگانی کشور گفتمان سازی شود. این فضا اگر مورد اهمیت قرار گیرد می توان به خوبی از طریق نخبگان و کارشناسان و به زبان و گفتار ایشان که مورد اقبال مردم هستند، دستاوردهای فنی حاصل از دانش بومی سازی شده را به مردم معرفی کرد.

ایشان ضمن بیان این مطلب که دستیابی به دانش و فناوری طراحی و تولید موتور در صنعت کشور یک اصل است، عنوان نمودند: اگر کشوری دارای این توان باشد دیگر در صنعت خودرو قابل تحریم نیست. باید برای مردم این موضوع روشن گردد. مردم نسبت به این دستاوردها کنشی ندارند و این نتیجه سکوت ما و عدم توجه به مبحث تولید محتوای رسانه ای است. سکوت مرکز تحقیقات موتور ایران جایز نیست شما مرکز تحقیقات موتور ایران هستید و اگر تصور کنید شما مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو هستید، قافیه را باختید. بنده این اختیار را به شما می دهم که این موضوع را دنبال کنید و در ذهن جامعه جا بیندازید که شما مرکز تحقیقات موتور ایران هستید. بایستی این واقعیت‌ها، این دستاوردها و این توانمندیها را با گفتمان سازی و زبانگردانی و فضاسازی رسانه‌ای برای جامعه روشن ساخت.

دکتر مقیمی در پایان ضمن تشکر مجدد از تلاش های همکاران تأکید داشتند: آنچه در مقابل تلاش و همت شما داده می‌شود، ناچیز بوده و به مصداق کاهی است که گندم اش را در سرای دیگر به شما ارزانی خواهند نمود. خداوند بر شما و خانواده و عزیزانتان توفیق بیشتری عطا نماید و امیدوارم کشور نیز از برکات تلاش و مجاهدت شما ثمرات بیشتری را کسب کند.

ایپکوایران خودروبازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *